günün sözü: ihanetin küçüğü büyüğü olmaz.

türkçe içerikte devrim; acunn.com

çok uzun yıllardır, hadi adını da koymayalım superonline, e-kolay ve ixir'den bu yana internet'te türkçe içeriğe yapılan doğru düzgün bir yatırıma rastlamıyorduk. küçük girişimcilerin yaratıcı fikirlerinin eseri başarılı örneklerden bahsetmiyorum. sermaye gücü gerektiren portalleri kastediyorum. internet yayıncılığımıza 10 yıldır hakim olan bu kısırlık nihayet acunn.com ile kırıldı.

türkçe internet yayıncılığı daha henüz emekleme aşamasındayken 1900'lerin sonunda patlayan ve yanlış bir şekilde yeni ekonomi balonu olarak adlandırılan krizin etkisiyle yere kapaklanmıştı. o günden beri de bir türlü ayağa kalkamadı. internet içeriğine yapılan yatırıma bir kez güvenini yitiren sermaye, bu alandan 10 yıl boyunca öcü gibi kaçtı.

oysa 2000'de patlayan yeni ekonomi balonu değildi. patlayan bilakis tam da eski ekonominin kendisiydi. yeni ekonomi, hammaddesi enformasyon olan, enformasyonu işleyip, ürün haline getiren şirketlerin başaktör olduğu ekonomik sistemin adı. yeni ekonomi balonu dedikleri patlama ise eski ekonominin kalesi borsa sisteminde yaşanan bir çöküştü. borsa spekülatörleri yeni ekonomi şirketlerinin değerini yıllarca pompalayıp, şişirmişlerdi. 2000'lere girerken patlayan balon işte bu eski ekonominin kendi başına yarattığı balondan başka bir şey değildi. yeni ekonomi şirketlerinin şişirdiği bir balon değil, eski ekonomi simsarlarının şişirdiği bir balondu.

neyse olan oldu, eski medyanın bu zırva tanımını takmayan abd'li ve batılı girişimciler yeni ekonomiye olan inançlarını kaybetmediler ve onun en güçlü silahı internet yayıncılığına yatırım yapmaya devam ettiler. facebook, twitter, youtube, itunes gibi devler bu bilgelikle doğdular. amazon, ebay, google gibi devler bu vizyonları sayesinde pes etmeyip daha da devleştiler. patlayan balonun eski ekonominin balonu olduğunu kafasını kuma gömerek görmemezlikten gelen eski ekonominin eski medyası ise hala aval aval etrafına bakıp eski ekonominin maidi dolmuş kurallarından medet umuyor: "gazetelerin sonu mu geliyor?", "içerik internet'te de paralı olmalı", "tablet bilgisayarlar kurtuluşumuz, kağıda basılı yayınlarımızı aynen tablete taşıyıp parayla satalım"...

abd'deki eski medya ile aynı vizyonsuzluğu paylaşan türk medyası biraz daha şanslı. batı eski medyasının tahtı, medya dışındaki sermayedarların internet girişimcilerine yaptığı akıllı yatırımlarla zangır zangır sallanırken; türk eski medyasının rahatı, yeni medyaya yatırım yapan rakipleri olmadığı için yerinde.

işte acunn.com bu açıdan çok önemli bir girişim. zekası ve yaratıcılığından başka bir sermayesi olmayan acun ılıcalı, eski medyada bileğinin hakkıyla kazandığı sermayeyi yine zekası ve yaratıcılığıyla destekleyerek yeni medyada kullanıyor.

acunn.com sadece zengin içeriği ve zengin içerik çeşitliliğiyle değil, asıl bu içeriği sunma biçimindeki yaratıcılığı ve yenilikçiliğiyle öne çıkan bir site.

internet'in eski medyada olmayan en önemli özelliklerinden biri de etkileşimli bir yayın ortamı olması. bu etkileşim kullanıcının içerikle olan etkileşimiyle de sınırlı değil. acun bunun farkında ve yeni medyayı, eski medyanın kalesi televizyon yayıncılığı ile de etkileşimli olarak kullanmanın yenilikçi yollarını bulmanın arayışı içinde.

bugüne kadar bazı başarılı yollarını buldu bile. acunn.com yayın hayatına atılalı henüz birkaç hafta olmasına rağmen eski medya ile yeni medyayı birbirine destekleyecek şekilde etkileşimli olarak kullanmanın verimli yollarını bulan ilk türk internet girişimi.

acun şu anda eski medyada altın devrini yaşıyor. yaptığı her program zirveye oynuyor. ancak iddia ediyorum acun'un en büyük başarısı asıl yeni medya alanında gelecek. bir iki yıl sonra geriye bakıp tekrar konuşuruz.

1 yorum:

Güzel bir yazı teşekkür ederim