babasının dursun'a mektubu karadeniz şivesiyle

askerdeki oğluna mektup yazan baba'nın mektubunu okuyoruz şimdi :)

uy sevgili uşağım dursun
allah'ın selamı üstine olsin...
mektubu çok yavaş yazayrum, çünkim bilirum, çabuk okuyamazsun! benden yana sual edersen, allahuma pin şükür iyiyüm, yeni pir iş puldum. emrimde yüze yakın adam var, hepsi de sessüz sedasuz, kendi hallerind. ne iş pulduğumu soraysan söyleyeceğum patlama, mezarluk pekçisi oldum. bacin emine bir uşak doğuracaok, daha erkek midur, kiz midur, pelli değül. haçan o yüzden sağa dayi mi oldin, teyze mi oldin söyleyemeyrum. temel emicen de tükan açtı, o da otuza aldığıni yirmipeşe verir, sürümden kazanıyormuş öyle dedi. bizim köye findukçularin temel'i muhtar seçtuk, akilli usak da! geçen gün hepimizi zelzeleye karşi aşi etturdu. temel akillidur, hem de durusttur.. geçenlerde bir taksinin şoforu köye varmış, muhtari arayi, meğer yolda pir tavuk ezmuş sahibini soraymiş. muhtar temel tavuğa pakmış, ha bu bizden değildur, pizum köyde yassu tavuk yoktur, demiş. senin küçüğün memet çok akıllı bir uşak çıktı. geçen gün tepeye varmış, elinde bir ip sallayup duriy. anan, "uy uşağum ne edeysun orada?" demiş. o da hava turumuna bakayrum demiş. çektum oni akşam karşuma, anlat pakayum şu hava turumu işinu dedim. anlatti, meğer ip sallanunca havanin rüzgarlı olduğini, ip islanınca da yağmur yağdiğuni anlaymiş. çok akilli uşak vesselam. sen o yaşta böyle akilli değildun! yaa işte böyle uşağum. memleçetten sağa pol pol havadis. yeni havadis olursa yine yazarum...
baki hudaya emanet ol.
baban
not: mektupa para koyacaktum, ama geç aklima celdi, zarfi kapatmişum

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhabalar ben Esin. 6.sınıf öğrencisiyim . Daha demin bir siteye girdim . Karadeniz şivesi diye bir şey yok !Normal Türkçe gibi yazmış bayan... bir de Karadenizliyim diye yazmış yoruma .Çok Teşekkür ederim Blogger.. Siz tam Karadeniz şivesiyle yazmışsınız (ben bir Antakya'lı olarak Anteke şivesiyle Karadeniz şivesini karşılaştırmak istedim sizin sayenizde 100 alacağım ...Thank you very Mach )

Bu blogdaki popüler yayınlar

valerie cox "kurabiye hırsızı"

twiends nedir? nasıl kullanılır? resimli anlatım