günün sözü: ihanetin küçüğü büyüğü olmaz.

turkcell, vodafone; tüketici hakları bildirgesi

merhaba arkadaşlar, bu yazımızda son zamanlarda reklamlarda da görmüş olduğunuz turkcell ve vodafone tüketici hakları bildirgesi hakkında bir yazı yayımlamayı düşündüm. ilk önce turkcell cep anayasasına bakalım;



"Cep Anayasası" şu ana maddelerden oluşuyor:
  • Ürün, kampanya ve servisler ile ilgili şeffaf ve anlaşılır şekilde bilgi ve destek almak herkesin hakkıdır.
  • Doğrudan, hızlı ve kaliteli müşteri hizmetleri herkesin hakkıdır.
  • Kaliteli ses ve internet iletişimi herkesin hakkıdır.
  • Acil ihtiyaç halinde, sevdiklerine ve acil yardım numaralarına erişebilmek herkesin hakkıdır.
  • Bu anayasaya yeni maddeler önermek, ürün ve hizmet geliştirmek için her türlü öneride bulunmak herkesin hakkıdır.
1. Ürün, kampanya ve servisler ile ilgili şeffaf ve anlaşılır şekilde bilgi ve destek almak herkesin hakkıdır.
  • Paketini kullanırken ve kullanımı bittiğinde bilgilendirilmek herkesin hakkıdır.
  • Kendisi için uygun konuşma, mesaj ve data tarifeleriyle ilgili bilgi almak herkesin hakkıdır.
  • Hediye TL’lerini hangi tarifedeyse o tarifeden kullanmak herkesin hakkıdır.
  • İnternet paketi bittiğinde ek data paketleri alarak paket aşımı korkusuz internet kullanmak herkesin hakkıdır.
2. Doğrudan, hızlı ve kaliteli müşteri hizmetleri herkesin hakkıdır.
  • Kalite belgesine sahip bir operatörden hizmet almak herkesin hakkıdır.
  • ISO 9001 – Kalite yönetim Sistemi, ISO 10002- Müşteri Şikayetleri Yönetimi, ISO 20000- Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi, ISO 27001- Bilgi güvenliği yönetimi
  • Çağrı merkezinde tek tuşla 1 dakika içinde gerçek bir müşteri temsilcisiyle görüşmek herkesin hakkıdır.
  • Talebiyle ilgili en geç 24 saat içinde bilgi almak herkesin hakkıdır.
  • Sesli imza ile güvenle hizmete ulaşmak herkesin hakkıdır.
  • Kişiye özel güvenli ve kaliteli hizmeti istediği kanaldan (1000’in üzerinde noktada yüz yüze, çağrı merkezinden 7/24, internet sitesi ve cep telefonundan anında) almak herkesin hakkıdır.
  • Kişisel bilgi gizliliği ve mahremiyet herkesin hakkıdır.
3. Kaliteli ses ve internet iletişimi herkesin hakkıdır.
  • Türkiye nüfusunun %99'unu kapsayan bir mobil ağ ile konuşmak herkesin hakkıdır.
  • Dünya ortalamasının üzerinde, hızlı mobil internet herkesin hakkıdır.

4. Acil ihtiyaç halinde, sevdiklerine ve acil yardım numaralarına erişebilmek herkesin hakkıdır.
  • Hattı konuşmaya kapalı dahi olsa, 155 gibi tüm acil numaralara ulaşabilmek herkesin hakkıdır.
  • Yurt içinde veya yurt dışında herhangi bir afet bölgesinden yakınlarına haber ulaştırmak herkesin hakkıdır.
5. Bu anayasaya yeni maddeler önermek, ürün ve hizmet geliştirmek için her türlü öneride bulunmak herkesin hakkıdır.


şimdi de vodafone tüketici hakları bildirgesine bakalım; 


Madde 1: Eşitlik Hakkı
Mobil iletişimden faydalanmak herkesin hakkıdır.
Vodafone, cep merkezlerinde her bütçeye uygun akıllı cep telefonu tarifeleri sunar.

Madde 2: Şeffaflık Hakkı
Şeffaf hizmet almak herkesin hakkıdır.
Vodafone, kazanmış olduğunuz promosyon TL'leri daha yüksek fiyattan değil kendi tarifenizin 
fiyatından kullandırır.

Madde 3: Seçme Hakkı
Özgürce seçmek herkesin hakkıdır.
Vodafone, internet paketlerini sadece aylık değil, ihtiyacınız kadar internet kullanmanız için haftalık, 
günlük, saatlik olarak da sunar.

Madde 4: Vazgeçme Hakkı
Vazgeçmek herkesin hakkıdır.
Vodafone, numaranızı taşıyıp çekim kalitesinden memnun kalmazsanız paranızı iade eder.

Madde 5: Uluslararası İletişim Hakkı
Uluslararası iletişim kurabilmek herkesin hakkıdır.
Vodafone, küresel şebekesindeki ülkelerde yurtiçi fiyatlarla konuşmanızı sağlar.

Madde 6: Kontrol Hakkı
Harcamalarını kontrol altında tutmak herkesin hakkıdır.
Vodafone, tarifenizdeki dakikaların %80'ini harcadığınızda sizi bilgilendirir, 
fatura tutarınızı kontrol etmenizi kolaylaştırır.

Madde 7: Destek Hakkı
Zor durumda destek almak herkesin hakkıdır.
Vodafone, bakiyeniz tükense de iletişiminizi devam ettirmeniz için size ilave bakiye yükler, 
mağdur olmanızı engeller.

Madde 8: Kolaylık Hakkı
Hizmete kolayca ulaşmak herkesin hakkıdır.
Vodafone, çağrı merkezindeki Sesli İmza Hizmeti ile sizi hemen sesinizden tanır, gereksiz 
zaman kaybetmenizi önler.

Madde 9: Geri Bildirim Hakkı
Görüş bildirmek herkesin hakkıdır.
Vodafone, hizmet aldığınız her noktada görüşlerinizi alır ve size daha iyi hizmet 
verebilmek için önerilerinizi değerlendirir.

Madde 10: Güvenlik Hakkı
Kişisel bilgilerinin korunması herkesin hakkıdır.
Vodafone, kişisel bilgilerinizi ISO 27001 uluslararası kalite standartlarıyla belgelenmiş 
güvenlik sistemiyle korur.

evet arkadaşlar bu yazımızda haklarımızı görmüş olduk. bundan sonra 
yaşayacağınız problemlerle ilgili bu maddelerde yer alan haklarınıza 
göre savunmanızı yapmanız mümkün. çok güzel bir sistem oldu bence. 
sizlerinde yorumlarını bekliyorum. iyi günler iyi bloglamalar :)

0 yorum: